הורדת כולסטרול – תרופות סבתא

 

כולסטרול גבוה היא תופעה נפוצה מאוד בעידן המודרני. הכולסטרול הגבוה מעיד על שינויים מטבוליים שליליים העלולים לעודד בעיות בריאותיות שונות כמו שבץ ומחלות לב.
להלן 5 טיפים – תרופות סבתא להורדת הכולסטרול באופן טבעי.
הורדת כולסטרול - תרופות סבתא

5 טיפים לאיזון הכולסטרול בדרך טבעית

 

  1. להעדיף מזונות מהצומח – הם אינם מכילים כולסטרול ולרוב גם לא שומן רווי ואינם מכבידים על הכבד (הכבד לוקח חלק מרכזי בוויסות כמויות הכולסטרול בגוף)
  2. לצרוך סיבים מסיסים – קטניות ודגנים מלאים כמו למשל: קוואקר, גרגירי חומוס, שעועית, עדשים, גריסים, וכן פירות וירקות עשירים בסיבים מסיסים. סיבים אלו קושרים אליהם כולסטרול במעי ומוציאים אותו בצואה.
  3. מוצרי סויה – אדממה, טופו וחלב סויה ללא סוכר מפחיתים LDL (הכולסטרול ה"לא טוב").
  4. פיטוסטרולים – מפחיתים ספיגה של כולסטרול במעי. נמצאים באגוזים, זרעים, ירקות, פירות ודגנים מלאים.
  5. חומצות שומן בלתי רוויות – באבוקדו, אגוזי מלך, זרעי פשתן, זיתים ושמן זית. חומצות שומן אלו מורידים LDL ומעלות HDL (הכולסטרול "הטוב").
———————————————————————————————————————————————————–

הורדת כולסטרול בעזרת צמחי מרפא

בנוסף לתרופות סבתא מומלץ לאזן את תפקוד הכבד ולהוריד כולסטרול בעזרת צמחי מרפא.
ניתן לצרוך את מיצויים הצמחים בכמוסות או בטינקטורה (תמצית נוזלית מרוכזת).
 
הנה כמה מהצמחים המרכזיים להורדת כולסטרול:
גדילן מצוי – Silybum marianum – מנקה כבד וכיס מרה ומוריד כולסטרול.
מחקר על יכולתו של הגדילן להוריד כולסטרול
כורכום – Curcuma longa – מנקה כבד וכיס מרה, נוגד דלקת ומוריד כולסטרול.
מחקר על יכולת הכורכום לוריד כולסטרול
עלי ארטישוק – Cynara scolymus – מנקה כבד וכיס מרה, מאזן רמות סוכר ומוריד כולסטרול.
מחקר על יכולת עלי הארטישוק להוריד כולסטרול
מלון מר – Momordica Chrantia – מנקה רעלים, מוריד כולסטרול ,סוכרים ושומנים בדם.
 
המינון לנטילה של הכמוסות והטינקטורה נקבע על ידי מטפל מוסמך הצמחי מרפא בהתאמה אישית.

שילוב של צמחי מרפא ותזונה – פתרון אופטימלי להורדת הכולסטרול

בטווח של עד 3 חודשים ניתן להוריד את הכולסטרול ולהגיע למצב של כולסטרול מאוזן לגמרי. הדבר דורש משמעת עצמית עם השינוי התזונתי ונטילת צמחי מרפא בצורה יומיומית. חשוב להבין שכדור להורדת כולסטרול לא פותר את הבעיה אלא רק ממסך אותה. הפתרון האמיתי והיחידי שיחזיק לאורך שנים הוא: שינוי אורח חיים – תזונה, פעילות גופנית והפחתת מתחים.
שינוי זה יוביל להורדת רמות הכולסטרול והורדת הסיכון למחלות לב ושבץ.
 
חזרה לדף הטיפים הראשי

 

לפרטים נוספים צרו קשר

WhatsApp chat
דילוג לתוכן