חיפוש

כאבים בעקב הרגל – סיפור הצלחה קליני

תיאור מקרה של מטופל בקליניקה אשר הצליח להבריא

 
מאת: אלון מרבר Cl.H, N.D – נטורופת מומחה בדיקור וצמחי מרפא

אבחנה

כאבים בעקב הרגל השמאלית בעקבות התפתחות דורבן

 

רקע אודות המטופלת

עידית, בת 64, נשואה + 3, יצאה לפנסיה מוקדמת השנה לאחר 30 שנה כמורה בתיכון. עוסקת רוב היום בתחזוקת הבית, שמירה על הנכדים וחוגי העשרה.

תלונה עיקרית

מתלוננת על כאבים בעקב הרגל השמאלית במשך כחודשיים. הרופא שלח לצילום ואמר לה שהיא סובלת מדורבן. בהתחלה הוא המליץ לה להשתמש במדרסים ובנעלים רכות ולשים קרח על המקום הכואב. לאחר שלא הרגישה שיפור משמעותי הרופא שלח אותה לסדרה של טיפולים בגלי הלם. הטיפולים הללו לא ממש עזרו ואח"כ ניסתה גם טיפולים בלייזר רך שגם לא כבדו. כשנגמרו האופציות הוא אמר שהאופציה האחרונה שנשארה זה ניתוח. עידית חששה לגשת לניתוח לכן פנתה לטפל בדיקור.

משמעות התלונה

גורמים שונים יוצרים עומס רב על רקמת החיבור הפלנטארית בכף הרגל ועומס זה יכול לגרום לקרעים קטנים במקום ולהיווצרות דלקת. העומס הרב ביותר הוא באזור העקב ולכן הסיכוי שבאזור הזה תתפתח דלקת יותר גבוה. הדלקת ברקמה הנקראת גם Plantar fasciitis גורמת ביחד עם שקיעה של יוני סידן להסתיידות באזור. בצילום ההסתיידות נראית כקוץ של דורבן ומכאן השם ניתן לבעיה הזו. ההמלצות הרפואיות הסטנדרטיות כוללות שימוש במדרסים, גלי הלם, קירור המקום בקרח ועוד.  לעיתים שיטות אלו עובדות היטב ובמקרים רבים הדורבן נעלם פחות בקלות והמטופלים נאלצים לחפש מענה ברפואה המשלימה.

 

מחלות וטיפולים נוספים ברקע

תת פעילות בלוטת התריס המאוזנת בעזרת L-troxin, סובלת באביב מאלרגיה בדרכי הנשימה ונעזרת לרוב בתמציות של צמחי מרפא כדי להרגיע את האלרגיה.

סובלים מדורבן? כאבים בכפות הרגליים?
נפרוטיק סינדרום

כאבים בעקב הרגל כתוצאה של דורבן – טיפול טבעי

סו-ג'וק – ריפוי הגוף דרך כפות הידיים

דיקור וגירוי נקודות ריפוי בכפות הידיים עוזר לרפא את הדלקת ולהעלים את הסתיידות הדורבן בצורה יעילה מאוד.

בעזרת הסו-ג'וק ניתן לטפל בדורבן (ובבעיות רפואיות אחרות) על ידי גירוי נקודת השתקפות, של אברי הגוף הפגועים, בכפות הידיים.

בכפות הידיים ישנן נקודות ריפוי עוצמתיות מאוד שעוזרות לפרק את ההסתיידות בעקב כף הרגל ולרפא את הדלקת. הטיפול הוא לרוב פעם בשבוע והמטופל מקבל הביתה זרעים אותם הוא מדביק בבית לזירוז הריפוי.

שמנים אתרים

ניתן להיעזר בתערובת של שמנים אתרים למריחה מקומית על העקב כדי להגביר את זרימת הדם במקום ולהפחית דלקת וכאב. השמנים הנפוצים בשימוש במקרים כאלו הם: מיורן, קמפור, עשב לימון, מנתה ועוד.

אותם שמנים חודרים דרך העור אל כל הרקמות באזור ומזרימים לשם דם ומפחיתים דלקתיות וכאב.

הליכה על משטח רך

מומלץ לא ללכת עם נעליים קשות או על משטחים קשים וללכת עם נעליים רכות כמו קרוקס כדי לבלום בצורה עדינה את הדורבן ולהפחית את הכאב ואת גירוי המקום.

 

תוצאות הטיפול של עידית

עידית התחילה להגיע לטיפולים, בהתחלה פעמיים בשבוע כדי להגיע לשיפור במהירות הגבוהה ביותר. היא גם נרתמה לביצוע שיעורי הבית והדביקה כל לילה לפני השינה זרעים על השתקפות עקב כף הרגל במקומות שהדרכתי אותה. כבר ביום אחרי הטיפול הראשון היא הרגישה הקלה בכאבים ואחרי 5 טיפולים הכאב כמעט נעלם לגמרי. שני טיפולים נוספים העלימו את הכאבים לגמרי והיא חזרה לתפקוד רגיל. ב 3 חודשים שאחרי המשכנו בטיפול אחד בחודש כדי לקבע את המצב ולמנוע את הישנות הדלקת.

לקריאת תיאורי מקרה נוספים של טיפול בדרבן

טיפול טבעי בדורבן 
אלון מרבר N.D , Cl.H – נטורופת מומחה בצמחי מרפא ודיקור
התקשרו עכשיו לפרטים נוספים – 0523-965-749

לפרטים נוספים צרו קשר

דילוג לתוכן